Open trainingen
Met succes telefonisch verkopen
Het is een vak!
Telefonisch verkopen. Het is eigenlijk nog lastiger dan iets verkopen aan klanten die tegenover u staan, u ziet uw klant (letterlijk!) niet staan, iets aanwijzen kunt u niet en laten voelen al helemaal niet.
Uw hele sale is dus afhankelijk van uw stem, uw woordgebruik, uw gespreksvaardigheden en de manier waarop u het contact met uw klant weet op te bouwen en te behouden.
Tijdens de praktische training succesvol telefonisch verkopen krijgt u inzicht in de manier waarop u op dit moment telefoneert en waar nog kansen liggen. We leren u de regie te behouden in het gesprek, om te gaan met lastige klanten en interesse van de klant om te zetten in een verkoop of goede dienstverlening.
U als uitgangspunt
Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!
Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 5 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien.
Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.
Resultaat
- Inzicht in de eigen kwaliteiten
- Met meer plezier en succes telefonisch adviseren en verkopen
- Aansluiting vinden bij de koopbehoeften van de klant
- Hogere conversie
- Groter klantbehoud
Investering
- € 1.225,- ex. BTW
(open training)
Opzet
- 3 dagen van 2 dagdelen
Tijden
- 09.15 tot 16.45 uur
Groepsgrootte
- Max. 5 deelnemers
Doelgroep
- Commercieel medewerkers binnendienst
- Servicemedewerkers
Aangeboden als
- Open training
- In-company-programma
- Individuele coaching
Programma
Voor de training
- Invullen persoonlijke vragenlijst
- Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
- (Telefonisch) intakegesprek met de trainer
Tijdens de training
- Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
- Zelfanalyse ‘kenmerken van een goede verkoper’
- ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
- Volledig verzorgde lunches
- Simulatiegesprekken in onze TV-studio
- Gebruik van de interne telefooncentrale
- Doelstellingen voor de toekomst
Na de training
- Ontvangst trainingscertificaat
- Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
- (Telefonische) nazorg
- Individuele resultatenmeting
- Rapportage aan direct leidinggevende
t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen
Inhoud van de training
Het belang van de ‘Ik-BV’:
- Bewustwording huidige en gewenste presentatie en uitstraling aan de telefoon
- Bewustwording huidige en gewenste kwaliteiten en vaardigheden
- De ‘durf’ om te veranderen
- Efficiënt uw werk organiseren
Uw organisatie als grote succesfactor!
- Wie is de klant?
- Een goede sale is teamwork
- Voorwaarden voor een tevreden (interne) klant
- Trots op de eigen organisatie en producten!
Wat is verkoop?
- Ontwikkelen van een eigen visie op (telefonische) verkoop
- Verkoop je een product, dienst, oplossing of afspraak?
- Het verschil tussen telefonisch en persoonlijk verkopen
Communicatieve vaardigheden voor medewerkers binnendienst en servicemedewerkers
- Gespreks- en luistervaardigheden voor aan de telefoon
- De kunst van het vragen stellen
- Het houdt niet op bij open en gesloten vragen…
- Omgaan met verschillende soorten klanten: gedragskenmerken
- De kracht van uw stem: non-verbale signalen via de telefoon
- Telefonisch bezoekafspraken ‘verkopen’
- Uw netwerk: een gouden kans!
- Uw enthousiasme overbrengen op uw klant
Telefonisch verkopen
- Het belang van een goede voorbereiding
- Vertrouwensrelatie opbouwen? Contact maken!
- Hoe u koopsignalen signaleert
- De vraag: inventarisatie van de klant en zijn probleem/behoefte
- Uw reactie (1): Aansprekende offertes maken en opvolgen
- Uw reactie (2): De presentatie van uw oplossingen en de kunst van het argumenteren
- De reactie van uw klant: omgaan met vragen en tegenwerpingen
- Sluiten van de deal: afsluittechnieken en vragen om de opdracht
Nazorg
- Relatiebeheer
- Winstgroei door klantentrouw
- Klachtenopvang
Voor méér informatie kunt u contact met ons opnemen op 0318 – 541 941.
Wij staan u graag persoonlijk te woord!