Bedrijfsgerichte training

Een effectiever team door open communicatie

Meer slagkracht door betere communicatie

Anno nu staan we als ondernemers voor een grote uitdaging! Klanten verwachten van u toenemende service, kortere levertijden, concurrerende prijzen en excellente producten. Dit resulteert meestal in het moeten werken met kleinere marges. Oplossingen worden vaak gezocht in technische hulpmiddelen en bijvoorbeeld scherper inkopen. Maar staat u ook stil bij de rol die uw eigen medewerkers spelen?

Bij Kleinveld Okkerse weten we al jaren succesvol de interne communicatie en persoonlijke effectiviteit van de medewerkers te versterken met als resultaat kortere doorlooptijden, lagere faalkosten, grotere klanttevredenheid en een grotere winstgevendheid. Gewoon doordat de medewerkers (zowel naar de interne als externe klant) effectiever weten op te treden, de interne samenwerking en het begrip voor elkaar worden versterkt, men zich pro-actiever op stelt, werkprocessen motiverender worden aangestuurd, etc.

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: de unieke kwaliteiten van u en uw teamleden staan centraal in de training!

Door alle deelnemers vooraf een vragenlijst in te laten vullen over hoe zij aan kijken tegen de eigen organisatie en de manier waarop de organisatie om gaat met de interne en externe klant, weten wij wat de sterke punten en de leerpunten zijn van de deelnemers en uw organisatie en sluiten de training daar op aan.

Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. Tevens gaan we veel over ‘elkaars grenzen heen kijken’. Zodat er ook wederzijds begrip ontstaat en de teamvorming versterkt wordt. De groepsgrootte wordt daarop aangepast waardoor we alle deelnemers veel persoonlijke aandacht kunnen geven.

Ten slotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u en de deelnemers de ontwikkelingen in uw organisatie en de eigen ‘Ik-BV’ van de deelnemers kunnen volgen.

Resultaat

  • Inzicht in sterktes en zwaktes van het team
  • Inzicht in de persoonlijke sterktes en zwaktes van de deelnemers
  • Effectiever functionerende en communicerende medewerkers
  • Een sterker en effectiever functionerend team
  • Betere sfeer in het team
  • Lagere faalkosten
  • Grotere klanttevredenheid

Investering

  • Afhankelijk van aantal deelnemers, opzet en tijden

Opzet

  • In overleg

Tijden

  • In overleg

Groepsgrootte

  • In overleg

Doelgroep

  • Teams en organisaties die het ‘wij’- gevoel en de onderlinge samenwerking willen versterken
  • Teams en organisaties die effectiever en efficiënter willen werken

Aangeboden als

  • In-company-programma

Programma

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Bedrijfsbezoek door de trainer
  • Inventarisatie gesprek

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
  • Samen in gesprek gaan / over elkaars grenzen kijken
  • Actiepunten voor de toekomst

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Evaluatiegesprek
  • Resultatenmeting
  • Nazorg

Inhoud van de training
(in overleg, bijvoorbeeld:)

Een effectief team

  • Doel van het team, plaats in de organisatie
  • Analyse van de sterktes en zwaktes van het team en haar leden

Groeien in de kracht van uw team

  • De verwachtingen van de deelnemers
  • Het profiel van de ‘ideale’ medewerker
  • Positief denken: het benutten van kansen
  • Van samen werken naar vóór elkaar en met elkaar werken
  • Van een groep een team maken
  • ‘Slimmer’ werken: SMARTi afspraken maken
  • Verwachtingen management
  • Prioriteiten stellen
  • Concreet en zakelijk communiceren
  • Een kijkje over de schutting bij de buren

Persoonlijke effectiviteit van de teamleden

  • Persoonlijke presentatie
    (houding, gedrag, uitstraling, gevoel)
  • Het belang van de non-verbale communicatie
  • Effectief omgaan met ‘lastige’ collega’s en klanten
  • Van IK naar U
  • De regie in eigen handen!
  • Lef hebben: dúrft u te veranderen?
  • De kracht van vóórdenken: relatiegericht argumenteren
  • Motiverende gespreksvoering
  • Gewenst en ongewenst gedrag

Inzicht in faalkosten

  • Falen in de voorbereiding is de voorbereiding van het falen
  • Inventarisatie van de faalkosten in de eigen processen
  • Inventarisatie van de mogelijke oplossingen voor de faalkosten
  • Werkplan maken

Communicatieve vaardigheden

  • Empathie als basis
  • De kracht van de vraag!
  • Effectief feedback geven en ontvangen
  • NEE zeggen met behoud van de relatie
  • Positieve omgang met verschillende menstypen

Voor méér informatie kunt u contact met ons opnemen op 0318 – 541 941.
Wij staan u graag persoonlijk te woord!