Open trainingen

Doeltreffend telefonisch debiteurenbeheer

 

Omzet is pas omzet als het geld binnen is!

We horen het overal: onze klanten betalen later of niet en dat terwijl de omzet toch al lager is dan voorheen. Een goed debiteurenbeheer is daarom belangrijker dan ooit om voldoende geld op de rekening te houden, renteverliezen te beperken, etc. Want u wilt aan het eind van de maand toch ook uw salaris weer ontvangen?

De telefoon is een effectief en vriendelijk middel om een vordering betaald te krijgen. Het vraagt wel om goede communicatieve vaardigheden en een goed intern volgsysteem.
Want u wilt niet alleen dat uw klant snel betaald, maar ook dat hij/zij klant blijft!

Tijdens de training ‘effectief telefonisch debiteurenbeheer’ onderzoeken we het huidige volgsysteem en de telefoonvaardigheden die u nu al heeft of nog nodig heeft en spijkeren deze bij.

Zodat uw klant snel betaald en blijft betalen!

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan centraal!

Door vooraf uw persoonlijke vragenlijst in te vullen, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar bij aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 5 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. Tevens beschikken we over een eigen TV-studio met gesloten TV-circuit en een interne telefooncentrale, zodat u realistisch kunt oefenen en niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag kunt zien. Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.

Resultaat

  • Inzicht in uw eigen kwaliteiten en presentatie aan de telefoon
  • Met meer plezier en meer succes telefonisch incasseren
  • Sneller betalende klanten
  • Groter klantbehoud
  • Hogere marge uit bestaande klanten

Investering

  • € 595,- ex. BTW
    (open training)

Opzet

  • 1 dag van 2 dagdelen

Tijden

  • 09.00 tot 17.00 uur

Groepsgrootte

  • Max. 5 deelnemers

Doelgroep

  • Ondernemers
  • Medewerkers verantwoordelijk voor debiteurenbeheer

Aangeboden als

  • Open training
  • In-company-programma
  • Individuele coaching

Programma

Voor de training

  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) Intakegesprek met de trainer

Tijdens de training

  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Gebruik van onze interne telefooncentrale
  • Vastleggen doelstellingen voor de toekomst
  • Volledig verzorgde lunch

Na de training

  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • Individuele (telefonische) coaching tot 3 maanden na de training
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan de direct leidinggevende

Inhoud van de training

Het belang van de ‘ik-BV’

  • De ‘durf’ om te veranderen
  • Effectief en efficiënt werken:
    het stellen van de juiste prioriteiten

Bewustwording huidige en gewenste:

  • Presentatie en uitstraling aan de telefoon
  • Kwaliteiten en vaardigheden

Uw organisatie als grote succesfactor!

  • Ken uw klant
  • Goed debiteurenbeheer is teamwork
  • Voorwaarden voor een netjes betalende klant

Verloop goed gesprek voor telefonisch debiteurenbeheer

  • Een goede voorbereiding is het halve werk
  • Het spoorboekje van een goed debiteurengesprek
  • De kracht van empathie
  • Spreken in klantvoordelen:
    wat wint de klant bij snel betalen?

Een snel betalende, trouwe klant:

  • de relatie tussen debiteurenbeheer en relatiebeheer

Communicatieve vaardigheden voor telefonisch debiteurenbeheer

  • Gespreks- en luistervaardigheden
  • De kunst van het vragen stellen
  • Het houdt niet op bij open en gesloten vragen
  • De kracht van uw stem: non-verbale signalen via de telefoon
  • Tussen de regels door luisteren
  • Opkomen voor het snel betalen van de openstaande rekeningen
  • Omgaan met lastige klanten: “maar ik kan helemaal niet betalen!”

Een klacht is een kans:
effectieve klachtafhandeling

Voor méér informatie kunt u contact met ons opnemen op 0318 – 541 941.
Wij staan u graag persoonlijk te woord!